1- Eski Çizimleri Görme:
Ekranın sol üst köşesindeki AutoCAD amblemine tıkladığımızda karşımıza resimdeki gibi Open Documents butonu çıkar buradan eski çizimlerimize rahatça ulaşabiliriz.
Tercihe göre ekranın üst şablon görüntüsü en üst sıradaki, Resim 2 de gösterilen
Minimize to Panel Buttons tuşundan değiştirilebilir.
3-Yardım :
Bir komutun nasıl uygulandığını anlayabilmek için program hiçbir komutta değilken klavyeden Help ya da ? yazarak help şablonunu çağırılabilir buranın sağ kısmından search yaparak istenilen komut öğrenilebilir.
4-Otomatik Kaydetme Süresi:
Otomatik kaydetme önemli bir gereksinimdir.Herhangi bir sebepten programınız kesintiye uğrarsa belirlediğiniz zaman aralığında çiziminiz otomatik olarak kayıt edilir ve tekrar çizmekten kurtulursunuz.Bunu için Options+Open and Save 'den Automatic save 'i ayarlayabilirsiniz.
5-Drawing Units

6-Çizginin Derecesini ve Boyunu Belirleme:
Çizginin ilk noktasını belirledikten sonra çizgi uzunluğu girilip Tab tuşuna basıp uzunluğu kilitleyip istediğimiz açıyı girebiliriz.
7-Blend Komutu:

komutunun bulunduğu kısımdadır.İki çizgiyi spline gibi birleştiren komuttur.
8-Spline Komutu:
Draw şablonunda yer alan ve kesintisiz eğrisel çizgiler yapmamıza yarayan bir komuttur.
9-Vertex :
Bir çizgiye müdahale etmek istiyorsak çizgiye tıklayınca oluşan müdahale edilebilir noktalara vertex denir.Eğer bir polyline çizilmiş ise;vertex'in üstünde bekleyince add vertex diye bir seçenek çıkar .
Autocad bize sadece düz ve devamlı çizgi yaratma şansı vermez ayrıca polyline butonuna basınca altta ki beyaz şablonda Arc butonuna bastığımızda kavisli devamlı çizgi yapabiliriz.
11-Chamfer ve Fillet:
Blend konumundan daha önce bahsetmiştik.Chamfer komutu da blend gibi Modify şablonunun Fillet butonunun bulunduğu yerdedir.Bir dikdörtgenimiz olsun kenarlarını köşeli değilde küt yapmak istersek Chamfer butonuna basıp alttaki beyaz şablondan Distance butonuna basınca ilk uzaklık dikey ikinci istenen uzaklık yatayda kütlüğün biçimine oluşturur.Fillet ise köşeleri oval yapar bunun içinde yine beyaz şablondan Radius seçilmeli ve açı yazılıp kenarlar seçilmeli.
12- Donut :

Noktanın şeklini ve boyutlarını öncelikle ddptype'dan size ve şekli seçerek sonra iç ve dış genişliği seçerek istediğimiz gibi bir nokta yaratabiliriz.
13-Arc :
Yukarıdaki örnekte Arc yardımı ile kapı çizimi gösterilmiştir. Draw+ Arc+ Start,Center,End komutu ile örnekteki gibi belirtilen noktalarla kapı tamamlanır. Burada dikkat edilmesi gereken şey aradaki mesafe ve kapının görünen kısmının uzunluğunun eş olması gerektiğidir.
14- Select:

Modify şablonundaki komutları seçtiğimizde bizden istenilen objeyi seçmemizi ister işte bu sırada Select +l = en son seçilen objeyi ,Select +p = bir önceki seçilen objeyi ,Select+all = bütün objeleri , Select +similar = benzerleri seçer.
15-Properties:

Properties , Autocad 'in en kullanışlı komutudur. Properties açıkken seçilen çizgi, hatch vb. gibi çizilen her şeyin tüm özelliklerini görmemizi sağlar. Örneğin bir çizgi çizdiniz ve yanlış oldu bunu silip tekrar çizmek yerine Properties'den değişmesi istenen özellikten gereken ayarlamalar yapılabilir.
16-:Copy,Move,Mirror,Scale ve Rotate :
Modify şablonunda en çok kullanılan Copy,Move,Mirror,Scale ve Rotate komutları yer alır.
Yukarıdaki örnekte copy ile bir örüntü,mirror ile bir kalp, rotate ile bir yonca ve scale ile yoncanın boyutu küçültülmüştür.
17-Array :

Modify şablonunda bulunan Array butonundan Regtangular Array butonuna basıyoruz
sonra alttaki beyaz şablondan columbs 'dan kaç sütun olması gerektiğini seçiyoruz ve ardından sütunlar arası mesafeyi giriyoruz. Aynı şekilde rows seçip satır sayısını sonra aralarındaki mesafeyi giriyoruz. Daha sonra yaptığımız array'i seçersek yukarıda gördüğümüz örnekteki gibi üst kısımda tekrar array özelliklerini ayarlayabileceğimiz bir şablon çıkar.

Array butonundan path array butonuna basıyoruz. İlk önce objeyi sonra etrafında dizileceği patikayı seçiyoruz. Alttaki beyaz şablondan item ile kaç kopya çıkacağını ayarlıyoruz ve path 'in kenarında çıkan ok ile objeleri path üzerinde kaydırılabilir. Regtangular arraydeki gibi burada da sonradan üstüne tıklanınca yukarıda özellikleri tekrar ayarlayabileceğimiz bir şablon çıkar.

Array butonundan polar array butonuna basıyoruz.İlk önce array yapılacak obje seçilir sonra objelerin etrafında dizileceği merkez seçilir.Alttaki beyaz şablondan items değişimi yapılabilir ve angle between ile objeler arası mesafe değiştirilebilir. Diğer iki aray tipindeki gibi burada da sonradan üstüne tıklanınca yukarıda özellikleri tekrar ayarlayabileceğimiz bir şablon çıkar.
18- Offset:
Modify butonunda yer alan offset komutuna tıklıyoruz sonra seçeceğimiz objenin ne kadar hareket edeceğini giriyoruz yada alttaki beyaz şablondan through seçip objeyi seçtikten sonra istediğimiz gibi objeyi ileri geri kopyalayabiliyoruz.
19-Stretch , Extent, Trim, Length :

Trim,belirli bir sınır dışına taşmış çizgileri silmek için kullanılır.Extent, bir çizgiyi istenilen sınıra ulaştırmayı sağlar. Lenght,ikisinin birleşimi diyebileceğimiz bir komuttur.
Stretch komutu kapalı objeleri yada çokgenleri uzatmaya ve kısaltmaya yarar.
20-Join and Break:
Modify şablonunda bulunan Break komutu bir çizgiyi ikiye ayırmak için kullanılır.Birinci ve ikinci noktalar seçilir bu iki nokta arası kesilir.Join komutu da break komutunun tam tersidir.İki farklı çizgiyi birleştirmeye yarar.Bu komut line ile çizilmiş çizgileri polyline 'a çevirmek için kullanılır.Break at point komutu ise noktasal olarak çizgiyi iki ayrı çizgiye böler.
21-Union, Substract,İntersect ve Region:
Union komutu iki farklı şekili birleştirmeye yarar dışta kalan çizgiler kalır içte kalan çizgiler kesilir.Substract komutunda ilk seçilen şekil kalan ikinci seçilen kısım kesilen kısımdır.Bu komutla kesişen iki şekilden birinin kesişim de dahil olarak kesilmesidir.İntersect komutunda işe seçilen şekillerin kesişimi dışındaki tüm kısımlar kesilir.Yukarıdaki örnekte görüldüğü üzere iki daireden Substract
22-Divide ve Measure:
Bir çizgiyi eşit parçalara ayırmamızı sağlayan komuttur.Divide olacak çizgi seçilir sonra kaç bölüme ayrılacak ise segments kısmına yazılır. Ddptype ile noktanın büyüklüğü ayarlandığında segmentler daha rahat gözlemlenir.Measure , Utilities şablonunda bulunur.Yukarıdaki örnekte Measure, Area modunda kullanılmıştır.Distance ile ortak modları vardır.
23- Polar Tracking, Grid ve Snap :
Trakking Setting üzerinde sağ click yaparak ortho gibi yapacağımız çizimde özel bir doğrultuyu yeşil çizgilerle göstererek bize yardımcı olan Polar Tracking 'in kaç derecede bir olacağını ayarlayabiliyoruz.
Dsetting+enter yaptığımızda karşımıza yukarıdaki örnekte olduğu gibi bir şablon açılır buurada Snap and Grid kısmından Snap 'in kaç karede bir işleyeceği yada gridin bir karesinin kaç cm olacağı gibi tercihler yapabiliyoruz.Mesela örnekte bir grid karesi 30-30 ölçülerdedir.
24-Hatch :
Hatch. draw şablonunda bulunur. Solid,Gradient ve Pattern olarak değişik şekillerde hatch yapabiliyoruz. Örneğin ; pattern da bir hatch yaptık istersek bu patternı oluşturan çizgilerin uzaklığını hatch pattern scale 'den ayarlanabilir ayrıca transparanlığıda ayarlayabiliyoruz.
25-Text :
Text ,Annotation şablonunda bulunan bir komuttur.Yazı ile ilgili tüm ayarlamalar bu şablondan yapılabilmektedir.
26-Dimension :
En üst şablondaki Annotate kısmında bulunur.
Dimstyle şablonunda bulunan text bölümünden boyut, renk, yazı tipi değişimi yapılabilir.Dimstyle şablonundaki Symbol and arrows bölümünden çıkan okların ve çiziklerin tipini ve uzaklığını ayarlayabiliriz.Genellikle Architectural tick kullanılır.
27-Line types:
Ddltype + Load , burdan çizginin biçimi ve boyutları ile oynama yapabiliyoruz.
28-Layer:
Layer şablonunda bulunan Layer proporties +New layer ile layer açabiliriz.İstenilen layer'ın üstünde sağ click yaptığımızda rename ile adlandırma yapabiliriz. Linetype,lineweight ve renk ayarlarınıda bu şablondan ayarlayabiliyoruz.
29-Plot:

Çıktı almak için buradan kağıt boyutu,kaydetme şekli, istenilen şeklin seçimi ve sayfadaki konumu buradan ayarlanabilir.DWG+ISOA3+window+center the plot
30-Layout:
Çıktı almadan önceki yapılacak sayfa düzenlemesi layout aracılığı ile yapılabilir. En içteki ,örnekte maviyle gösterilen dikdörtgen sayfayı oynatarak objeyi bu dikdörtgen içinde istediğimiz biçimde yerleştirebiliriz dıştaki kesik çizgilerden oluşan dikdörtgen ise print sınırıdır bu sınırı geçersek çıktıda görünmez.
31-Block:

Block şablonundan create dediğimizde örnekte gördüğümüz şablon açılır burada block yapmak istediğimiz objeyi seçer, ad verir ve daha sonraki kullanımlarda ekrana yerleştirmek için bir taşıma noktası belirleriz. Yine block şablonunda bulunan insert butonundan son yapılan blockları görebiliriz.

Adcenter komutu ile design center şablonu açılır buradan kaydettiğimiz bloğu sürükleyip ekrana bırakmamız objeyinin taşınması için yeterlidir.
32-Group ve Explode:
İstenilen objeler seçildikten sonra group komutu devreye sokulduğunda seçilen objeler artık tek bir objeymiş gibi hareket ederler bunu tekrar eski haline getirmek için ise Modify şablonunda bulunan explode butonuna basmamız gerekir.
Sertifika
Hiç yorum yok:
Yeni yorumlara izin verilmiyor.