Sketchup
1-Axis:
Move, copy vb. komutlar yaygın olmakla beraber hareket gerektiren komutlarda Red,Blue ve Green axis bize x,y,z doğrultumuzu gösterir.Yukarıdaki örnekte z doğrultusunda Blue axisi görüyoruz.
2- Edge styles :
View+Edge style yaptığımızda çizgilerin görünümünü değiştirebildiğimiz bir şablon çıkar. Back edge arkada kalan göremediğimiz çizgileri noktalı bir şekilde bize gösterir, Depth cue çizgileri teknik çizim kalınlıklarında gösterir,Profiles objenin dış çeperlerini belirtir.
3-Face styles:
Sketchup, Rhino ile benzer özellikte görünüm seçeneği sunmaktadır. Wireframe sadece çizgileri gösterir, Xray objeyi şeffaflaştırarak arka kısmınıda görmemizi sağlar.Monochrome sadece beyaz siyah gösterir ve Shaded deseni görmezken Shaded with texture desenide görür.
4-cm ayarları:
Wndow+Model info+Units sırası ile istediğimiz ölçüyü çizim yapmak için kullanabilirz.
5-Toolbar:
View+Toolbar+(large tool set , layers,camera vb.) şablonları yanda verilen sırayla ekran üzerine yerleştirebilirz.
6-Perspective :
Camera şablonundan ekranımızın bakış açısını değiştirebiliyoruz. Yukarıdaki örnekte tek kaçışlı perspektif modunda bir görünümdür. İstenilirse bu iki kaçlı yada paralel projection olarak da ayarlanılabilir.
7-Text :
Soldaki şablonda bulunur. Yazı boyutunu , şeklini ve yazının extrude miktarını buradan ayarlayabiliriz.
8-Fog ve Shadow :
Öncelikle shadow ve fog 'un her ikisi için de View butonundan bu komutları açmamız gerekir daha sonra yukarıda fog yoğunluğunu ayarlayan şablonu açmak için Window+ Fog yapmamız gerekir.Shadow komutunda yine Window+Shadow yaparak günün saatlerini ayarlayıp o saatde olması gereken gölgeyi ekranda görürüz.
9- Follow me komutu :
Follow me komutu soldaki şablonda bulunur.Bu komutun çalışabilmesi için alacağı şekli beliklememiz gerekiyor.Yukarıdaki örnekte daire alınmış ve silindirik borular oluşmuştur.Ayrıca; boruların gideceği patikayıda belirmemiz gerekiyor.
10-Offset komutu :
Offset komutu bir çizgiyi istenilen mesafede öne yada arkaya kopyalar.İlk önce çizgiyi seçiyoruz yukarıdaki örnekte dikdörtgen seçilmiş.Seçtikten sonra istediğimiz mesafeyi giriyoruz.
11-Push komutu :
Offset komutunun 3 boyut'a taşınmış hali gibidir. objeyi seçtikten sonra yönünü belirliyoruz içe yada dışa doğru çekiyoruz bu sırada istediğimiz mesafeyi de girebiliyoruz.
12-Polygon :
13-Materials:
Window şablonundan Materials butonuna basınca karşımıza örnekteki gibi bir şablon açılır buradan yüzeyi kaplamak yada sadece boyamak istediğimiz dokuya tıklayıp boya aracı ile objeye uygularız. Create Materials butonu bize örnekteki gibi bir desenin scale miktarı gibi özelliklerini kendimize göre ayarlama fırsatı verir.
14-Components :
15-Select komutu :
Bir yüzeyi oluşturan çizgiler, aynı layerdaki çizgilen yada tüm bağlantılılar olmak üzere bir çizgiyle ilişkili başka bir çizgiyi yada çizgileri seçebiliyoruz.Bu küçük şablonu açabilmek için çizgimizin üstünde sağ click yapıyor ve Select diyoruz.
16- Camera :
Mum Standı
Sertifika
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder